Köpvillkor
Dessa allmänna villkor gäller alla köp som genomförs på websajten My Silver Lining , hemsidesadress: www.mysilverlining.se (“Villkor”). Vi uppmanar dig att läsa dessa villkor i sin helhet innan du genomför ett köp hos oss. Dessa villkor kan komma att uppdateras och ändras från tid till annan, därför ber vi dig läsa igenom nedanstående villkor innan varje ny beställning. Köpvillkoren gäller endast varor som köps av konsumenter i Sverige.
1. Om My Silver Lining
Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är Nybrogatan 70A, 114 41 Stockholm.
Företaget The Yoga Strategista AB äger det registrerade varumärket My Silver Lining.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@mysilverlining.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Organisationsnummer: 559449-0749
Momsregistreringsnummer: SE559449074901
2. Tidpunkt för bindande avtal
Villkoren gäller när konsumenten (”Du”) lägger en beställning via www.mysilverlining.se och dess undersidor (”Hemsidan”). När My Silver Lining har bekräftat din beställning med en orderbekräftelse via e-mail ingår du avtal med My Silver Lining, org: 559449-0749.
(”My Silver Lining”, ”vi”, ”oss”). Villkoren är enbart tillämpliga för dig som är konsument och som gör beställningar via Hemsidan.
3. Giltig identifiering
Du måste ha fyllt 18 år för att göra beställningar på Hemsidan. Vi godkänner enligt svensk lag inte kreditköp till personer som inte fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att neka eller göra ändringar i din beställning (t.ex. om Du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar, eller uppvisat bedrägligt beteende.)
4. Produktinformation
Varorna som presenteras på My Silver Linings hemsida utgör varumärkets ordinarie sortiment. Vid eventuell skillnad mellan villkor, produktinformation eller priser angivna på My Silver Linings hemsida och i övrig kommunikation har informationen på hemsidan företräde i den mån tvingande lag inte föreskriver annat.
Generell information om produkterna på My Silver Linings hemsida (innefattande information om en produkts egenskap och funktion) lämnas på respektive produktsida.
5. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse med e-mail till den e-postadressadress som angavs vid beställningen. I bekräftelsen finns alla uppgifter om ordernummer, produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@mysilverlining.se.
Det kan hända att vi av olika skäl inte kan godkänna din beställning. Det kan till exempel hända om den vara som du har beställt är defekt och vi inte har fler i lager. Om vi inte kan godkänna din beställning meddelar vi dig så snart som möjligt efter att den automatiska e-postbekräftelsen har skickats, och naturligtvis alltid innan vi godkänner din beställning och skickar leveransbekräftelsen.
6. Betalning
Som kund är du medveten om och accepterar att genomförandet av ett köp på My Silver Linings hemsida medför betalningsansvar. Oavsett betalningssätt har bindande beställning (anbud) uppkommit när du klickat på ”Betala köp” , dvs du åtar dig att köpa valda produkter.
Betalning kan erläggas genom kort eller Apple Pay.
Vid försenad betalning utgår avgift för betalningspåminnelse samt dröjsmålsränta enligt gällande räntelag, vilket läggs på ursprunglig faktura.
6.1 Kort
Betala med valfritt kort. Pengarna reserveras direkt på kortet i samband med köpet. Vi använder oss av säkerhetslösningen 3D-secure för kortköp.
6.2 Apple Pay
Apple Pay är en digital plånbok och betalningstjänst som gör det möjligt för dig att genomföra köp enkelt och säkert direkt från din iPhone, Apple Watch eller andra kompatibla Apple-enheter. Vi använder oss av säkerhetslösningen 3D-secure för kort inlagda i Apple Pay.
7. Leverans
Våra normala leveranstider är 5-7 vardagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen därpå. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@mysilverlining.se. Leverans kan endast ske till adresser inom Sverige.
Vi vill poängtera att du endast kan returnera varor till oss via post vilka köpts på hemsidan – vi godtar ej retur via post av varor som köpts hos våra fysiska återförsäljares butiker.
Vid ej uthämtat paket tar vi ut en avgift om 200 kr, för att täcka My Silver Linings kostnader för frakt och administration, som skickas på separat faktura till den mailadress du har angivit vid beställning. Observera att om du ångrar ditt köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut varan och därefter returnera den i enlighet med dessa villkor. Läs mer under “Ångerrätt”.
Kostnader för frakt ingår inte i varupriserna utan läggs till i kassan vid checkout. Vi använder oss i dagsläget av PostNord, DHL, Instabox, Schenker, Bring och UPS för leveranser.
8. Priser
Alla priser på Hemsidan anges i SEK och alla priser är inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset från var tid till annan utan särskilt meddelande därom.
Alla återbetalningar sker till samma betalmetod som användes vid det ursprungliga köpet.
När du har lagt din order och mottagit din orderbekräftelse kan inga ändringar genomföras gällande din order.
Vi reserverar oss för att de varor du beställer ibland inte finns tillgängliga. Om betalning har skett när detta uppdagas, sker en återbetalning av den vara som är slut.
Vid användning av rabattkod registreras den i kassan. För att använda rabattkoden lägger du varor i varukorgen, går till kassan och lägger en rabattkod i fältet för rabattkod.
Vid användning av rabatter under en kampanj är priset redan nedsatt när du lagt varan i varukorgen.
Aktuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker, om inte annat anges.
Alla kampanjer med nedsatta priser gäller under begränsad tid. Flera erbjudanden kan normalt sett inte kombineras. En rabattkod eller kupong är endast giltig en gång per kund och inköp. Så länge inte annat uppges är koden endast giltig på ordinarie pris (ej rea) och kan inte kombineras med andra rabatter.
Kampanjer och rabattkoder gäller endast för nya beställningar och kan inte tillämpas retroaktivt.
Observera att priserna i onlinebutiken kan skilja sig från priserna i våra fysiska återförsäljares butiker.
9. Ångerrätt
Vid köp av varor på hemsidan har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
10. Nyttjande av din ångerrätt
Du måste meddela My Silver Lining att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas via e-post till oss; info@mysilverlining.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt. Du får en returfraktsedel från oss via mail eller SMS som skrivs ut eller scannas hos fraktbolaget vid returen.
Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och helst i ursprunglig förpackning. Ett returformulär följer med i ditt paket, vilket ska fyllas i och skickas med.
Såvida produkten visar sig vara använd eller skadad vid ankomst till My Silver Lining förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde från det belopp som återbetalas till dig.
Du får din återbetalning senast 14 dagar efter att vi blev informerade om ditt beslut att returnera din order, dock tidigast det datum vi mottagit varorna. Du har inte rätt att få samma pris för en order som du lagt innan en kampanj har startat, och inte heller om den redan har avslutats. Vid byten, se avsnitt 11.
För att läsa mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
11. Byten
Vi erbjuder inte byten, utan endast returer och återbetalningar. Du behöver därför returnera varan du inte önskar och får då pengarna tillbaka. Om du önskar en annan vara så lägger du själv en ny order på den varan. Om du har använt dig av en rabattkod vid köpet och vill ha samma produkt i ny storlek, vänligen hör av dig till vår kundtjänst, mail info@mysilverlining.se.
12. Reklamationer
Vårt mål är att alltid leverera produkter av hög kvalitet. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktig när den levererats till dig åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att avhjälpa felet, skicka dig en ny vara eller genom att du återfår din betalning för produkten.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Detta görs genom att du skickar ett mail till info@mysilverlining.se för att erhålla ett returnummer. Mailet ska innehålla ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer, returnummer, tydlig bild och en beskrivning av felet.
Syftet med returnumret är att underlätta identifikation och administration av återköpet. Notera att erhållande av ett returnummer inte innebär att reklamationen är godkänd. Varan ska därefter returneras till My Silver Lining. Ditt returnummer är giltigt under 14 dagar, under vilken tid produkten bör ha kommit My Silver Lining tillhanda. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Om My Silver Lining konstaterar att varan inte har något fel som omfattas av My Silver Linings felansvar (exempelvis på grund av yttre påverkan) debiteras en avgift för felsökning och frakt för att täcka My Silver Linings kostnader för returen.
13. Ansvarsbegränsning
My Silver Linings ansvar till följd av fel i vara, försening eller skada (såväl direkt som indirekt) är begränsat till vad som följer av dessa Allmänna Försäljningsvillkor samt av konsumentköplagen (2022:260). My Silver Lining ansvarar under inga omständigheter för indirekta skador, följdskador eller någon annan skada.
14. Force Majeure
My Silver Lining kan inte hållas ansvarigt för olägenheter som uppstår på grund av omständigheter utanför My Silver Lining:s kontroll, såsom krig, krigsliknande händelser, uppror och oroligheter, extrema väderförhållanden, avbrott i allmänna förbindelser, allmän varubrist, export- och importrestriktioner, laglig reglering eller annat påbud av myndighet i Sverige eller utlandet, strejk, lockout, blockad eller annat arbetshinder, eldsvåda, explosion eller annan olyckshändelse.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Du som kund har inte heller rätt till ersättning för det lidande eller den skada som uppstått genom vårt dröjsmål eller fel om dröjsmålet eller felet beror på ett hinder utanför vår kontroll som vi inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder vi inte heller skäligen kunde ha undvikit, övervunnit eller förutsett.
15. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
16. Immateriella rättigheter etc.
Allt innehåll och domännamn på Hemsidan ägs av My Silver Lining. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att produktnamn, bilder och grafik, design, layout, samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från My Silver Lining. Undaget vid rekommendationer och delning av produkter i egna sociala medier, där du gärna får tagga oss gärna på @mysilverlining_official.
Utskrift eller annan kopiering av materialet är tillåtet för eget, privat, icke-kommersiellt bruk. Det är förbjudet att kopiera, spara eller på annat sätt reproducera, bearbeta, ändra, överföra, överlåta, på annat sätt utnyttja eller exploatera materialet eller delar därav utan på förhand givet skriftligt tillstånd av My Silver Lining.
17. Länkar till tredje parts webbsidor
Länkar på My Silver Linings hemsida möjliggör för besökare att lämna My Silver Linings hemsida. De länkade hemsidorna kontrolleras inte av My Silver Lining och My Silver Lining bär därför inget som helst ansvar för innehållet på sådana hemsidor eller innehållet i länkarna på sådana hemsidor.
18. Ändringar till de Allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på hemsidan. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på hemsidan.
19. Lag och tvist
Dessa Allmänna Villkor regleras och tolkas i enlighet med svensk lag.
Kontrakt som ingåtts via Hemsidan samt eventuell tvist som uppstår ska regleras av svensk lag.
Vi eftersträvar alltid att hitta en lösning i samstämmighet med Dig. Om vi ej uppnår en ömsesidig överenskommelse kan tvisten komma att lämnas över till svensk domstol.